WedysPhotochronology
The help

Temporada de Premiaciones: The Help. / Awards Season: The Help.

Esta es mi versión del poster de la película al utilizar la misma modelo para todas la poses quise transmitir la idea de un monólogo interno. ///  This is my version of the movie poster using the same model for every pose I wanted to convey the idea of an inner monologue.

Durante la década de los 60 en Mississippi, Skeeter (Emma Stone) una muchacha de sociedad sureña regresa de la universidad determinada a ser una escritora; se da cuenta de que ella ya no encaja con sus amigas las que han decidido casarse y tener hijos en vez de buscar una carrera para ellas. Skeeter entonces decide hacer lo que cualquier joven inteligente y sensible haría: entrevistar a todas las mujeres negras que han pasado su vida cuidando a las familias prominentes sureñas, causando conmoción entre sus amigas y un pueblo de Mississippi. La primera en abrirse es Aibileen (Viola Davies) y pronto más mujeres empiezan a hablar con Skeeter. En el camino se forman amistades improbables y emerge una nueva hermandad.

Siendo el segundo largometraje del director Tate Taylor, tiene sus buenos momentos, los cuales tienen más que ver con la actuación de Davies  y con la fotografía de Stephen Goldblatt. Davies tiene un carácter fuerte en sus actuaciones, un carisma que llama la atención, sin embargo en el personaje de Aibileen transmite además una vulnerabilidad que llega al corazón de la audiencia. Por su lado Goldblatt demuestra su habilidad en la fotografía de esta película utilizando un esquema de color digitalmente aumentado al estilo O’ Brother, Where Art Thou? de los hermanos Coen que la hace  un deleite al ojo. Los momentos menos buenos tienen que ver con los personajes y elementos de la historia. Los personajes son arquetípicos, algunos para causar reacción y otros que simplemente anticipan actitudes modernas (y a mis ojos los hace anacrónicos a la época) haciendo que se abandone cualquier exploración seria del psiquis de estos. La historia pudo ser un poco más relevante a los hechos históricos que ocurrían alrededor los personajes (recuerden que eran los 60 una época de mucha confusión y conflicto en cuanto al racismo se refiere), no mucho solo lo suficiente para darle una relevancia mayor al tema de la película, la cual como fue presentada la faltaba un poco de textura.

The Help es una película entretenida pero que realmente no tiene mucha profundidad, y su punto más fuerte es Viola Davies siendo la actriz de gran carácter que es.

Continuará…

***

During the 1960’s in Mississippi, Skeeter (Emma Stone) a girl of southern society returns from the university determined to be a writer; she realizes that she no longer fits with her friends  who decided to get married a have children instead of getting a career for themselves. Skeeter then decides to do what any intelligent and sensible young girl would do: interview every black woman that have spent their lives taking care of prominent southern families, causing a commotion between her friends and a Mississippi town. The first to open up is Aibileen (Viola Davies) and soon more women start talking to Skeeter. Along the way unlikely friendships are formed and a new sisterhood emerges.

Being the second feature film of director Tate Taylor, it has its good moments, which has more to do with Davies performance and wit Stephen Goldblatt’s photography. Davies has such strength of character in her performances, a charisma that calls the attention, however in the character of Aibileen she conveys a vulnerability that gets to the heart of the audience. For his part Goldblatt shows his skill in the photography of this film using a digitally enhanced color scheme like the Coen Brothers O’ Brother, Where Art Thou? which makes it a joy to the eyes. The least good moments have to do with the characters and story elements. The characters are archetypes, some are there to cause a reaction and others simply anticipate modern attitudes (which, in my eyes, make them anachronic to the times they live in) abandoning any exploration of their psyche. The story could have been more relevant to the historic facts of that happened around the characters (remember this was the sixties, a time of turmoil and conflict when it came to racism), Not a lot just enough to give more relevance to the films subject, which the way it was portrayed it lacked a little bit of texture.

The Help is an entertaining film but it really lacks a depth, and is strong point is Viola Davies being the strong actress that she is.

To be continue…

This entry was published on February 15, 2012 at 6:43 pm and is filed under Critica de cine / Film review, Photomanipulation. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: