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The Artist

Temporada de Premiaciones: The Artist. / Awards Season: The Artist.

En esta imagen, basada en el poster de la película, he tratado de transmitir otra dimensión a los sentimientos que el original mostraba. /// In this Image, based on the poster of the film, I’ve tried to convey another dimension to the feelings the original showed.

Hollywood 1927, estrella de películas silentes George Valentin (Jean Dujardin) asiste a la premier de su última película donde tropieza con Peppy Miller (Bérénice Bejo). George reacciona amablemente y Peppy le planta un beso frente a las cameras. Este encuentro inspira a Peppy a asistir a una audición por una parte de danza en el estudio de producción donde George hace sus películas y consigue la parte, cuando Peppy y George trabajan juntos en una película una atracción surge entre ellos. La introducción de películas con sonido hace que Peppy suba a la fama pero George, que se resiste al cambio, es olvidado por el público.

Dirigida por Michel Hazanavicius es una historia simple, contada de manera directa. Lo interesante de esta película es el hecho de que es muda, la que es llamada relación de aspecto o aspect ratio (la proporción entre ancho y su altura de la imagen) es la utilizada en los 1920 y el lenguaje visual que se estilaba en la época. La fotografía de Guillaume Schiffman es donde está el fuerte de esta película. Excelente trabajo de blanco y negro, el uso de las luces estuvo bien trabajado y los encuadres tomaron ventaja de la relación de aspecto  utilizado. Una queja que puedo tener es en la edición, pues me parece que en momentos salía del tipo de edición de los 1920 y entraba al usado hoy en día pero no es algo que en si sea malo o notable para el público en general.

Con una historia simple pero con una hecha con una habilidad técnica que atraerá la audiencia, es una película que nos muestra una época dorada de la industria del cine.

Continuará…

***

Hollywood 1927, the silent films star George Valentin (Jean Dujardin) goes to the premier of his latest film where he bumps into Peppy Miller (Bérénice Bejo). George reacts kindly and Peppy kisses him in front of the cameras. This encounter inspires Peppy to go to an audition for a dancing part in the studio where George makes his films and gets the part, when Peppy and George work on a film an attraction starts between them. The introduction films with sound make Peppy rise to fame but George, who resists the change, is forgotten by the public.

Directed by Michel Hazanavicius it’s a simple story, told in a very straight forward manner. The interesting thing of this movie is the fact that is a silent film, the aspect ratio (the proportions between the width and the length of the image) is the one used in the 1920s and the visual language is the one customary to those years. The photography by Guillaume Schiffman is where the strength of this film is. Excellent black and white, the use of the lightning was very well done and the framing took advantage of the aspect ratio used.  A complain I could have is in relation to the editing, because sometime it seemed to me that it would depart from the type of edition done in the 1920 and go into the type used nowadays but it’s not something wrong in itself or noticeable by the public in general.

With a simple story but made with a technical ability that will attract the audience, it’s a film that shows us a golden age of the film industry.

To be continue…

This entry was published on February 20, 2012 at 11:18 pm and is filed under Critica de cine / Film review, Photomanipulation. Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

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